משרד החוץ בקטאר: חמאס קיבל באופן חיובי את ההצעה

חדשות קול חי No Comments on משרד החוץ בקטאר: חמאס קיבל באופן חיובי את ההצעה

דובר משרד החוץ הקטארי טוען הערב כי התקבל אישור חיובי ראשוני מחמאס להצעה לעסקה שגובשה בפסגת פריז. וגם ישראל הסכימה להצעת הפסקת האש. בחמאס אומרים כי "אין הסכמה סופית מכיווננו לגבי עסקת חליפין והפסקת אש. אנחנו עדיין בשלב של התייעצות בין המנהיגים ברצועה ובחו"ל". גורם ישראלי: "ישראל עדיין לא קיבלה כל עדכון רשמי מקטאר"

יחיא סנואר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גורם בקטאר אמר הערב לסוכנות הידיעות רויטרס כי טרם הושג הסכם להפסקת אש ולשחרור חטופים. הגורם אמר כי חמאס "קיבל באופן חיובי" את ההצעה שגובשה, אך הדגיש כי ארגון הטרור טרם השיב עליה. "אין עדיין הסכם. חמאס קיבל את ההצעה באופן חיובי, אבל אנחנו עדיין מחכים לתגובה שלו", אמר.

גורם מדיני בישראל אמר כי ישראל עדיין לא קיבלה כל עדכון רשמי מקטאר. זאת, לאחר שמשרד החוץ בדוחא הודיע כי קיבל מחמאס "אישור ראשוני חיובי" להצעת העסקה שגובשה בפסגת פריז – אך הדגיש כי לא כל הפרטים סוכמו עדיין.

אוסמה חמדאן, נציג חמאס בלבנון, אמר כי טרם הושגה הסכמה על עסקת חטופים מול ישראל. "אנחנו עדיין בהתחלה ולא יכולים לדבר על הגעה להסכם", אמר בריאיון לערוץ אל-ערבי. "נעשו מספר ניסיונות להגיע להסכמה, אך הכיבוש תמיד הפריע לכל הניסיונות הללו", טען – והבהיר: "עד עכשיו אי אפשר לדבר על הגעה להסכמה".

מחמוד מרדאווי, מבכירי החמאס לאל ג'זירה: העמדה הישראלית עד כה לא ברורה לגבי הצעת הפסקת האש החדשה.‌‌ לא נלך למסלול שלא יפסיק את המלחמה וצריך שיהיו מדינות "הוגנות" שייקחו ערבות כמו סין או רוסיה.

מוקדם יותר אמר דובר משרד החוץ הקטארי, מאג'ד אל-אנסארי, כי קטאר קיבלה "אישור חיובי ראשוני" מחמאס להצעה לעסקה שגובשה בפסגת פריז. לדבריו, גם "ישראל הסכימה להצעת הפסקת האש". הוא הדגיש כי העסקה טרם גובשה באופן מלא: "בסיס ההצעה קשור לאופי ההפוגה ההומניטרית והעבודה עדיין נמשכת על חלק מהפרטים. עלינו לדחוף קדימה בכוח כדי לסיים את הסכסוך ברצועת עזה", אמר.

לדבריו, "שני הצדדים הסכימו על המהות שיכולה להוביל את ההפוגה ההומניטרית הבאה – ואנחנו מקווים שהעניין יסתיים תוך שבועות".

נזכיר, כי בשעה זו מתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב לדיון בעסקה המוצעת.

על רקע השיחות על עסקת חטופים, משרד הבריאות עדכן את הפרוטוקול למתן מענה רפואי ראשוני לטיפול בשבים מהשבי. הנוהל החדש מתמקד גם באיסוף ראיות פורנזיות לפשעי מלחמה. בין היתר הורחב פאנל הבדיקות למחלות זיהומיות. כמו כן הורחב המענה הרפואי: ליווי של גריאטרים, רופאי שיניים ורופאי עיניים.



0 תגובות